لوله کاروگیت – لوله کاورگیت دوجداره – لوله کاروگیت اسپیرال

بزرگترین تولید کننده لوله کاروگیت اسپیرال مسلح

تنها تولید کننده لوله های کاروگیت به قطر 5000 میلیمتر

لوله کاروگیت چیست؟

همانطور که از نام لوله دوجداره کاروگیت مشخص است این لوله ها دو لایه است و هر دو لایه از مواد پلی اتیلن هستند و باید پایه مواد پلی اتیلن آنها از مواد پلی اتیلن و با فرمولاسیون کاملا همگن باشد و این هماهنگی در جزئیات به این دلیل است که لایه های لوله کاروگیت در دو اکسترودر مجزا از هم اکسترود تولید می شوند و در نهایت در بخش کاروگیتور خط تولید لوله به یکدیگر جوش می شوند و برای داشتن نقاط جوشی مستحکم و قابل اطمینان باید مواد پلی اتیلن همگن باشند.به عنوان مثال نمیتوان برای لایه ی بیرونی از مواد نچرال پلی اتیلن کارخانه مارون و برای لایه داخلی از مواد سفید پلی اتیلن کارخانه شازند استفاده نمود و باید در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاومت داشته و به رنگ مشکی باشد و برای رسیدن به رنگ مشکی در لایه بیرون لوله دوجداره کاروگیت از مواد مستربچ مشکی با پایه پلی اتیلن استفاده می شود.

محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن

جدول وزنی لوله های پلی اتیلن نرم افزار آنلاین محاسبه وزن و قیمت و اطلاعات فنی لوله پلی اتیلن طبق استاندارد 14427
  • بزرگترین-قطر-در-لوله-کاروگیت

پرسش های متداول:

1کارخانه تولید لوله کاروگیت ؟
برای خرید لوله کاروگیت مستقیم از کارخانه کافیست وارد وب سایت ما شوید و با کارشناسان ما مشاوره کنید کارخانه روتنگران پارسه بزرگترین تولید کننده لوله کاروگیت در کشور می باشد شما می توانید با هماهنگی قبلی از کارخانه روتنگران پارسه واقع در کرج شهرک صنعتی بهارستان و خط های تولید سایزهای مختلف لوله کاروگیت ما بازدید کنید .
2قیمت لوله کاروگیت در سایزهای مختلف ؟
برای اطلاع از قیمت لوله کاروگیت باید تماس گرفته و با کارشناسان ما مکاتبه کنید چرا که عوامل موثر بر قیمت لوله کاروگیت متنوع است منجمله مقدار باری که باید تحمل کنید هزینه ارسال و ...
3مزایای لوله کاروگیت چیست ؟
دارای وزن پایین نسبت به سایر لوله ها ، تحمل بار بسیار بالا ، کاملا مقاوم در برابر انواع اسید ها ، مقاومت تا دمای منفی 70 درجه سانتی گراد ، آسان بودن نصب ، مقاوم در برابر فشارهای موجود مثل انواع خودروها و..
4تفاوت لوله کاروگیت با لوله اسپیرال کاروگیت چیست ؟
لوله کاروگیت با تزریق مواد اولیه HDPE100 درون قالب های از پیش ساخته شده و خنک کاری فوری طبق سایز قالب تولید می شود ولی لوله اسپیرال کاروگیت با اکسترود نمودن مواد اولیه HDPE100 دور مندریل گالوانیزه با قالب از پیش تعیین شده بمنظور تعیین سفتی حلقوی سفارش ارسال شده به دستگاه تولید می شود. لوله کاروگیت از سایز 110 میلیمتر تا نهایتا سایز 1200 میلیمتر قابل تولید است ولی لوله اسپیرال کاروگیت بدلیل سرعت پایین تولید از سایز 800 میلیمتر تا 4000 میلیمتر مقرون بصرفه می باشد
5اتصالات لوله های کاروگیت چیست؟
1-کوپلر و واشر 2-ساکت و واشر در این نوع از اتصال یک واشر در آخرین فرورفتگی لوله ی اول و واشر دیگر در اولین فرو رفتگی لوله ی دوم گذاشته شده سپس لوله ها را از دوطرف داخل کوپلر می نمایند. ازعمده خصوصیات این اتصال می توان به تغییر اسان درطول هر دو لوله درحین نصب اشاره نمود. دراین نوع اتصال در هر یک از انتهای لوله ها مادگی وجود داشته و پس از قرار دادن واشر در آخرین برآمدگی, لوله ی بعدی را داخل قسمت ساکت لوله ی اول می نمایند از عمده خصوصیات این نوع اتصال به سرعت بالا در نصب می توان اشاره نمود.
6وزن هر متر لوله کاروگیت فاضلابی
با توجه به اینکه بسیاری از پیمانکاران و مشاوران قصد شرکت درمناقصات و استعلام های ادارات ، ارگانها و شرکت ها بمنظور اجرای پروژه های عمرانی و یا طراحی اجرای یک پروژه ها را دارند و قیمت مواد اولیه که پارامتر اصلی قیمت لوله کاروگیت می باشد با نرخ زیادی در حال تغییر است ما در وبسایت خود نرم افزار محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن را قرار داده ایم.

کاتالوگ مشخصات فنی لوله کاروگیت

مشخصات فنی لوله کاروگیت 315

مشخصات فنی لوله کاروگیت 315

دانلود کنید
دانلود مشخصات فنی لوله کاروگیت 400

مشخصات فنی لوله کاروگیت 400

دانلود کنید
دانلود مشخصات فنی لوله کاروگیت 500

مشخصات فنی لوله کاروگیت 500

دانلود کنید
دانلود مشخصات فنی لوله کاروگیت 600

مشخصات فنی لوله کاروگیت 600

دانلود کنید
دانلود مشخصات فنی لوله کاروگیت 800

مشخصات فنی لوله کاروگیت 800

دانلود کنید

 

لوله های دوجداره کاروگیت چیست؟

عمده انتقال فاضلاب شهری توسط لوله های دفنی در زمین انجام می گیرد. لوله های دوجداره پلی اتیلن بدلیل طراحی آنها دارای مقاومت حلقوی مناسب جهت اعمال بارهای وارده در زیر زمین با حداقل شیب و کمترین وزن ممکن که سبب کاهش قیمت لوله و نهایتاً هزینه کمتر، انتقال سیال را بعهده دارند. پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها و اسیدهای فاضلابی را شامل میگردد را دارد.

لوله های دوجداره کاروگیت روتنگران مزایای ویژه ای نسبت به لوله های موجود دارد:

  1. مقاومت بالا در برابرخوردگی
  2. محدوده دمای کار وسیع
  3. قابلیت انعطاف بالا و حمل ونقل آسان
  4. دارای اتصالات و کوپلر و واشر جهت آب بندی
  5. رفتار هیدرولیکی مناسب تر
  6. مقاومت بالا در برابر سایش
  7. هزینه پایین و انتقال و نصب

فلسفه طراحی لوله های دوجداره پلی اتیلن عرضه محصولی است که دارای ویژگی هایی باشد که بتواند برای مدت بیش از ۵۰ سال تحت شرایط سرویس دهی استاندارد با حفظ فاکتورهای ایمنی و سلامت به عملکرد مناسب خود ادامه دهد. لوله کاروگیت به لحاظ شکل ظاهری دارای دیواره خارجی به شکل کاروگیتی و دیواره داخلی نرم و صاف میباشد. در مقایسه با لوله های سرامیکی، بتونی و فلزی لوله های دو جداره کاروگیت دارای مزایای زیادی همچون وزن سبک، قیمت پاییین تر، مقاوم در برابر خوردگی، دیواره ی داخلی نرم و صاف، استحکام بالا، مقاوم در برابر ساییدگی و اتصالات اسان میباشد. وزن لوله های کاروگیت پلی اتیلن بسیار پایین تر از لوله ای بتونی است. لوله های کاروگیت دارای انعطاف پذیری بسیار خوبی هستند و توانایی این لوله ها برای تحمل و توزیع بار مرده و زنده این لوله ها را قادر میسازد تا تقریبا برای هر شرایط نصبی مناسب باشند. درطی چند سال اخیر کاربردلوله های دوجداره HDPE بطور چشمگیری بعلت ویژگیهای استحکام، دوام، یکپارچه گیری اتصالات وکارایی اقتصادی مقرون به صرفه افزایش یافته است.

 

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

 

انواع لوله کاروگیت چیست ؟

لوله های پلی اتیلن در انواع مختلف تولید و دارای فشار و مقاومتهای حلقوی مختلفی میباشد:

1- لوله های پلی اتیلن تک جداره

2- لوله پلی اتیلن دو جداره (کاروگیت)

3- لوله کاروگیت اسپیرال

4- لوله کاروگیت اسپیرال مسلح

لوله های کاروگیت  در فشار حلقوی 16 کیلونیوتن 31.5 کیلونیوتن و 64 کیلونیوتن تولید و عرضه می گردد.

لوله کاروگیت با رویه ای کاروگیتی و دندانه دندانه و داخلی صاف و یکنواخت میباشد. لوله های کاروگیتی با یک خط کاروگیتی که معمولا دارای کوپلر و واشر میباشند تولید و از سایز 110 تا 1000 میلیمتر قابلیت تولید دارد.

 

به چه علت داخل لوله های کاروگیت رنگی است ؟

استفاده از رنگ زرد و یا رنگهای روشن داخل لوله های کاروگیت به جهت ویوئوگرافی و یا ویوئوتری کردن میباشد. گاها در طول سال بعد واتر جت و یا گرفتگی داخل لوله جهت ویدئومتری در داخل لوله های کاروگیت از دستگاه مخصوصی استفاده و با توجه به روشن بودن رنگ روشن داخل لوله شناسائی محل گرفتگی و یا شکستگی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

 

چه فشاری داخل لوله های کاروگیت مجاز میباشد؟

1- لوله های کاروگیت جهت انتقال پساب فاضلاب و یا استفاده در تونل سازی پل سازی ها و یا استفاده روکش کابلهای فشارقوی استفاده می شود.

2- فشار حلقوی لوله های کاروگیت معمولا 16-31.5-64 کیلو نیوتن بوده و فشار داخلی آن 0.5 بار تا 2 بار طراحی می شود.

3- لوله های کاروگیت میبایست فشار حلقوی خوبی را تحمل کنند تا با فشار ترافیکی (تریلی ، خودرو و …) را تحمل کنند.

4- لوله کاروگیت معمولا با کوپر و واشر به یکدیگر متصل شده و در بعضی از مواقع نیز از جوش اکسترودر نیز استفاده می شود.

 

طریقه نصب لوله کاروگیت چگونه است ؟

لوله های کاروگیت به چند روش به یکدیگر متصل میشوند:

1- کوپلر و واشر

2- جوش اکسترودر

3- شیرینگ حرارتی

4- تسمه الکترو فیوژنی

5- جوش بات ولد (لب به لب)

 

 

ویژگی های لوله کاروگیت دوجداره پلی اتیلن:

لوله های دوجداره پلی اتیلن از سایز ۱۱۰ تا ۱۰۰۰ درفشارهای حلقوی SN 8, SN 12 مطابق استانداردهای DIN 16961 و ISIR 9116 تولید میشوند. این لوله ها معمولابه اتصالات اضافی نیازی ندارند و در تعداد نیروی کارگر هم صرفه جویی میشود. این لوله ها ازپلی اتیلن ساخته میشوند و به همین علت برای مصارف فاضلابی طولانی مدت هم بسیار مناسب هستند. لوله های کاروگیت پلی اتیلن علاوه برسبک بودن بسیار مقاوم در برابر ضربه ها و شوکها هستند. برای کارگذاری لوله های کاروگیت نیازی به تجهیزات سنگین نیست و سرعت پروژه هایی که از این لوله ها استفاده میکنند بسیار بالا است زیرا اتصالات در این لوله ها بسیار ساده است. سطح داخلی این لوله ها دارای رنگ روشن است و درصورت نیازبه راحتی میتوان بایک دوربین لوله ها را کنترل کرد.

سایز بندی لوله کاروگیت:

لوله های کاروگیت را بر اساس قطر دهانه داخلی نام گذاری کرده اند که در جدول زیر می توانید مشخصات و اندازی این لوله ها را مشاهده کنید. قطر خارجی لوله کاروگیت بستگی به مقاومت مکانیکی یا رینگ استیفنس دارد که در سه کلاس ۱۶ ، ۳۱٫۵ و ۶۴ کیلو نیوتن بر متر مربع مورد تولید و بازرسی قرار میگیرد.

 

نام لوله کاروگیت  قطر دهانه داخلی بر حسب میلی متر قطر بیرونی بر حسب میلی متر سایز برا اساس اینچ
سایزبندی لوله کاروگیت  
۱۱۰ ۱۱۰ ۱۲۷ ۴
۱۶۰ ۱۶۰ ۱۸۷ ۶
۲۰۰ ۲۰۰ ۲۳۱ ۸
۲۵۰ ۲۵۰ ۲۹۱ ۱۰
۳۱۵ ۳۱۵ ۳۶۴ ۱۲
۴۰۰ ۴۰۰ ۴۶۸ ۱۶
۵۰۰ ۵۰۰ ۵۸۴ ۲۰
۶۰۰ ۶۰۰ ۷۰۸ ۲۴
۷۰۰ ۷۰۰ ۸۲۷ ۲۸
۸۰۰ ۸۰۰ ۸۹۰ ۳۲
۹۰۰ ۹۰۰ ۹۲۸ ۳۶
۱۰۰۰ ۱۰۰۰ ۱۱۳۰ ۴۰
سایزبندی لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت  
۱۲۰۰ ۱۲۰۰ ۱۳۲۰ ۴۸
۱۴۰۰ ۱۴۰۰ ۱۵۶۰ ۵۵
۱۶۰۰ ۱۶۰۰ ۱۸۰۰ ۶۳
۱۸۰۰ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰  
۲۰۰۰ ۲۰۰۰ ۲۲۴۰  
۲۵۰۰ ۲۵۰۰ ۲۷۸۰  
۳۰۰۰ ۳۰۰۰ ۳۳۰۰

 

سایزبندی لوله کاروگیت تولید کارخانه روتنگران پارسه بشرح زیر است:

۱۱۰ میلی‌متر , ۱۲۵ میلی‌متر , ۱۶۰ میلی‌متر , ۲۰۰ میلی‌متر , ۳۰۰ میلی‌متر ,۳۱۵ میلی‌متر , ۴۰۰ میلی‌متر ,۵۰۰ میلی‌متر , ۶۰۰ میلی‌متر , ۷۰۰ میلی‌متر , ۸۰۰ میلی‌متر , ۱۰۰۰ میلی‌متر , ۱۲۰۰ میلی‌متر , ۱۴۰۰ میلی‌متر , ۱۶۰۰ میلی‌متر , ۱۸۰۰ میلی‌متر , ۲۴۰۰ میلی‌متر , ۲۵۰۰ میلی‌متر , ۳۰۰۰ میلی‌متر

لوله کاروگیت ۱۱۰ و ۱۲۵ میلیمتر:

مورد استفاده در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق که  مصرف خیلی کمی دارد و همچنین به صورت سفارش تولید می شود.

لوله کاروگیت ۱۶۰ میلیمتر:

فاضلاب مجتمع و فاضلاب شهری و همچنین برای لوله کاروگیت استفاده می شوند.

لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر:

پرمصرف ترین سایز از لوله کاروگیت می باشد.در زهکشی و غلاف دور لوله و تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر:

پس از سایز ۲۰۰ میلیمتر پر مصرف ترین سایز لوله است در اصطلاح لوله ۱۰ اینچ گفته می شود که قطر مفید داخل آن ۲۵سانتی متر است.

لوله کاروگیت ۳۱۵ میلیمتر :

در فاضلاب شهری و همچنین فاضلاب مجتمع ها و لوله های زهکشی استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۵۰۰ میلیمتر:

در فاضلاب شهری، جمع آوری آب های سطحی و دریچه های دسترسی مرتفع استفاده می شود. لوله ۵۰۰ گران تر به همین خاطر مصرف لوله ۴۰۰ را بیشتر کرده است.

لوله کاروگیت ۶۰۰ میلیمتر:

در شبکه های جمع آوری فاضلاب همچنین آب های سطحی و معابر آدم روی مخزن ها

لوله کاروگیت ۸۰۰ و ۱۰۰۰ میلیمتر:

استفاده در شبکه اصلی فاضلاب و معابر آدم رو لوله های زهکشی و انتقال آب رودخانه ها به صورت ثقلی، معمولا لوله ۹۰۰ کم مصرف است و همیشه از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ استفاده می شود.

توجه : لوله کاروگیت فاضلاب از سایز ۱۲۰۰ به بالا بصورت لوله پلی اتیلن اسپیرال و یا لوله پلی اتیلن کورتیوب تولید می شود. لوله پلی اتیلن فاضلاب در سایز ۳۰۰۰ میلیمتر فقط بصورت لوله پلی اتیلن دوجداره کورتیوب تولید می گردد.

توجه : لوله های اسپیرال با مواد PE80 ، PE100 و ضرایب مقاومتی ۱۶ و ۳۱٫۵ و ۶۴ کیلو نیوتن بر متر مربع می باشند.

روتنگران یکی از شرکت های تولید کننده با کیفیت لوله پلی اتیلن آبرسانی و لوله کاروگیت فاضلابی (از نوع کاروگیت و اسپیرال) از سایز ۱۱۰ تا ۳۰۰۰ میلیمتر و  لوله زهکشی و لوله پی وی سی (PVC) میباشد.

 

آیا لوله های کاروگیت با اسپیرال تفاوت دارند ؟

لوله های اسپیرال کاروگیت که دارای وجه تمایز زیادی با لوله  های کاروگیت هستند در چند مورد با لوله های کاروگیت تفاوتهایی دارند که بیشتر در نوع تولید و اتصال آنهاست که در زیر به صورت کامل شرح خواهیم داد. لوله کاروگیت فاضلاب از سایز ۱۲۰۰ به بالا بصورت لوله پلی اتیلن اسپیرال تولید می شوند.

لوله های اسپیرال کاروگیت توسط دو اکسترودر که یکی لایه بیرونی و دیگری لایه داخلی را تولید میکنند به اجماع میرسند و نهایتا لوله ای با مشخصات استاندارد از دستگاه خارج میگردد در واقع لوله های اسپیرال کاروگیت به نوعی تلفیق دو لایه از مواد پلی اتیلن زرد رنگ و مشکی رنگ میباشند که به صورت اسپیرال یا مارپیچ پس از گذراندن مراحلی به این شکل در می آیند .

مورد دیگر نوع اتصال این لوله هاست همانطور که گفته شد لوله های کاروگیت به صورت کوپلری به یکدیگر متصل میگردند یعنی یک اتصال نر و یک اتصال ماده اما در لوله های اسپیرال کاروگیت شریط متفاوت است و لوله  ها به صورت جوش اکستروژنی با دستگاه جوش به یکدیگر متصل میگردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند. هر دو این این سازه ها جزء لوله های پلی اتیلن فاضلابی به حساب می آیند و همچنین سازه این لوله ها دوجداره محسوب میشود.

 

مزایای لوله کاروگیت :

برخی از ویژگی‌های این محصول ساخته روتنگران پارسه به شرح زیر است :

  • در مقایسه با سایر انواع لوله‌های پلاستیکی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.
  • عمر بالا. این لوله برای استفاده تضمینی ۵۰ ساله نصب می‌شود و می‌توان آن را به مدت ۱۰۰ سال هم استفاده کرد.
  • خواص هیدرولیکی خوب لوله به دلیل بر خوردار بودن از سطوح داخلی صاف از آنجایی که جدار داخلی این لوله  بسیار صاف و بدون خلل و فرج است، جریان مایع در آن به راحتی صورت می‌گیرد. این امر باعث می‌شود بتوان در سیستم لوله‌گذاری از لوله‌های با قطر کمتر استفاده و در هزینه پروژه صرفه‌جویی کرد.
  • به دلیل سطح صیقلی جدار داخلی،  ضریب اصطکاک پایین است و در نتیجه رسوبی در لوله باقی نمی‌ماند و بهره‌وری انتقال آب بیشتر می‌شود.
  • لوله کاروگیت انعطاف‌پذیر و چکش‌خوار است.
  • لوله کاروگیت روتنگران پارسه نسبت به انواع لوله‌های فولادی، چدنی و … سبک‌تر است و برای حمل آن نیازی به استفاده از ماشین‌آلات سنگین نیست.
  • سهولت در نصب و اجرای سریع کارگذاری به دلیل قابلیت جوش و کاربرد کوپلر برای اتصال، نصب و کارگذاری آن با سرعت زیاد و بدون پِرتی انجام می‌شود.
  • لوله کاروگیت را می‌توان در قطرهای بسیار بالا تولید کرد.
  • لوله کاروگیت ارزش غذایی ندارد؛ در نتیجه، جوندگان و میکروارگانیسم‌ها به آن حمله نمی‌کنند.
  • مقاوم تا دمای۵۰ درجه سانتیگراد و نامحلول بودن در برابر تمامی حلالهای آلی
  • مقاوم در برابر مواد خورنده (اسیدها، نمکها و بازها) و میکرواُرگانیسم ها
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش آفتاب به دلیل استفاده از مواد (Anti-uv)
  • تحمل پذیری خوب در برابر بار
  • حمل ونقل آسان
  • تحمل سرما وگرمای شدید
  • مقاومت بسیار خوب در برابر سایش تحمل پذیری در برابر بار ترافیکی

 

کاربرد لوله کاروگیت

لوله کاروگیت پلی اتیلنی H.D.P.E کاربردهای فراوانی دارد، استفاده از لوله کاروگیت برای مدیریت جریان آب ها و فاضلاب بسیار مناسب است و مهمترین کاربرد این نوع لوله است.

  1. سیستم‌های آبیاری
  2. شبکه‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب‌های شهری
  3. شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرها و مناطق صنعتی و کشاورزی.
  4. سیستم‌های انتقال آب باران
  5. سیستم‌های انتقال مواد صنعتی، مانند اسیدها، بازها، نمک‌ها و غیره
  6. سیستم‌های زهکشی
  7. تأسیسات تصفیه آب
  8. مخازن ذخیره مواد و مایعات
  9. سیستم‌های تقسیم‌کننده آب
  10. سیستم‌های انتقال آب ثقلی
  11. سیفون‌های آب در جاده‌ها و رودخانه‌ها
  12. معابر آدم ‌رو (Manhole)

 

فشار حلقوی در لوله های کاروگیت چیست؟

فشار حلقوی لوله کاروگیت یا مقاومت حلقوی لوله کاروگیت ، یکی از خصوصیات فیزیکی این لوله ها است وعبارت است از میزان فشاری که دیواره لوله قادر است آن را تحمل کند. فشار حلقوی لوله کاروگیت معمولاً بر حسب واحد استاندارد کیلونیوتن بر متر مربع (KN/M2) اندازه گیری می شود؛ فشار حلقوی در لوله های کاروگیت عبارت است از میزان فشار بر حسب کیلونیوتن، که بر واحد سطح لوله بر حسب متر مربع وارد می شود. این پارامتر به عنوان معیار پایداری لوله در برابر فشارهای محیط است و در واقع دوام آن را در خط لوله نشان می دهد.

 

اتصالات لوله کاروگیت:

اتصالات لوله کاروگیت به روش های مختلفی انجام می گیرد:

  1. اتصال با واشر و کوپلر : این اتصال از میان تمامی روش ها ساده ترین نوع اتصال  این لوله ها است.
  2. اتصال کوپلر موفه دار : این روش یکی دیگر از روش های اتصال لوله کاروگیت است که نسبت به روش قبل مقرون به صرفه تر می باشد زیرا مصرف واشرهای پلاستیکی و خرید کوپلر کمتر می شود. اما این روش نسبت به روش قبل دارای مقداری افت لوله است.
  3. اتصال با کمربند و واشر : این روش بیشتر برای اتصال لوله ها در سایز بالا استفاده می شود.
  4. اتصال لوله کاروگیت با استفاده از جوش : در این روش برای اتصال لوله از جوش پلی اتیلن استفاده می شود. یا جوش الکتروفیوژن برای سایز های بالای ۲۰۰۰ میلیمتر

 

تولید کننده لوله کاروگیت

کارخانه روتنگران پارسه  از سال 1380 در زمینه تولید انواع لوله تک جداره پلی اتیلن و لوله دوجداره پلی اتیلنی (لوله کاروگیت، لوله کورتیوب و لوله اسپیرال) و اتصالات فعالیت می کند که با توجه به کیفیت تولید و رعایت استانداردهای مربوط با به روزترین دستگاه های تولید لوله با خطوط تولید ۲۴ ساعته در صدر جدول تولید کنندگان لوله های پلی اتیلنی قرار گرفته است . لذا خرید از مجموعه حاضر با توجه حذف واسطه ها و خرید مستقیم از تولید کننده از نظر قیمتی و همچنین با توجه به اعتبار چندین ساله پایپ ایران در کیفیت ساخت محصولات مقرون به صرفه خواهد بود.

جهت آشنایی و دریافت اطلاعات تخصصی تر و لیست قیمت در زمینه لوله های کاروگیت می توانید با مشاوران کارخانه روتنگران پارسه تماس حاصل فرمایید. قدمت و اعتبار ما آرامش خیال شماست.

 

تولید کننده لوله کاروگیت ایرانی

تولید کننده لوله کاروگیت در ایران

 

درباره لوله کاروگیت اسپیرال مسلح بیشتر بدانید:

لوله کاروگیت اسپیرال مسلح که در واقع لوله ۵ لایه پلی اتیلن تقویت شده با فلز می باشند که از ۵ لایه تشکیل شده اند:
لایه پلی اتیلن مشکی – چسب پلی اتیلن – فلز st12 روغنی و یا گالوانیزه چسب پلی اتیلن و یا لایه زرد داخلی که معمولا ضخامتی حدود ۱سانت دارند. لوله کاروگیت اسپیرال مسلح دارای مقاومت حلقوی بسیار بالایی بوده و در برابر ارتعاشات زمینی مقاوم می باشند. لوله های کاروگیت اسپیرال مسلح در پروژه های انتقال آب های باران-زهکشی-فاضلاب های شهری و صنعتی کاربرد دارد. لوله های کاروگیت اسپیرال مسلح را می توان در شاخه های ۶ و ۱۲متری تولید و عرضه نمود.

روش اتصال این لوله ها به شرح ذیل می باشد:

۱-جوش اکسترودر: یکی از معمول ترین و مناسب ترین جوش ها در اتصال دهی لوله کاروگیت اسپیرال مسلح می باشد.

۲-جوش الکتروفیوژن: این نوع جوش به دلیل هزینه بسیار بالا اتصال در پروژه ها کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

۳-اتصال کوپلر: برای اتصال ۲ لوله به یکدیگر میتوان از کوپلرهای اورینگی نیز استفاده نمود اما به جهت سایز بالای این لوله ها آببندی آنها بسیار مشکل و هزینه تمام شده بالایی را در پروژه خواهد داشت.

از امتیازات منحصر به فرد این لوله ها مسلح بودن و مقاومت بالایی می باشد که در هنگام ترانشه برداری دچار مشکلات بعدی نخواهد شد و نیازی به کوبش خاک در کف ترانشه نمی باشد. لوله کاروگیت اسپیرال مسلح پلی اتیلن تقویت شده با فولاد راه حلی منطقی در میان انواع لوله ها است. این تکنولوژی است که در آن از ساختار کامپوزیتی استیل-پلاستیکی به جای کاربرد پلاستیک تنها جهت تولید لوله برای مصارف آبهای سطحی فاضلابی و زهکشی استفاده میشود. این ساختار کامپوزیتی جدید مزایایی همچون مقاومت حلقوی بالا، قیمت پایین تر و قابلیت تولید در قطرهای بزرگ را به همراه دارد. لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال مسلح از نظر ساختاری مزایایی همچون مقاومت حلقوی بالا را نسبت به لوله های پلی اتیلن سنتی دارد. شیارهای تقویت شده با فولاد موجود در ساختار لوله از تغییر شکل تدریجی لوله جلوگیری میکند. لوله پلی اتیلن پنج لایه تقویت شده با فولاد دو برابر لوله پلی اتیلن تقویت نشده استحکام دارد و نسبت به درجه حرارت و نور خورشید مقاوم تر است. لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال مسلح بصورت آببندی ساخته میشود و در مصارفی با خاک خورنده و جریان های ساینده مورد استفاده قرار میگیرد. این لوله ها در شاخه های استاندارد ۶، ۹ و ۱۲ متری تولید می گردد. لوله پلی اتیلن تقویت شده در شاخه های طویل و با خاصیت اتصال ساده هزینه ها را تا حد زیادی کاهش میدهد.

 

 

دانلود کاتالوگ فراینده تولید لوله کاروگیت (لوله کاروگیت دوجداره مسلح)-(لوله کاروگیت اسپیرال مسلح)-(لوله پلی اتیلن کاروگیت)-(لوله پلی اتیلن اسپیرال)

دانلود فراینده تولید لوله کاروگیت

دانلود فراینده تولید لوله کاروگیت

کاتالوگ فرآیند تولید لوله کاروگیت اسپیرال مسلح

 

 

[zoomsounds_player type=”detect” dzsap_meta_source_attachment_id=”20865″ source=”https://rotengaran.ir/wp-content/uploads/2021/01/تولبد-کننده-لوله-کاروگیت-اسپیرال-مسلح.mp4″ post_content=’لوله کاروگیت اسپیرال مسلح چست و چگونه تولید میشود؟’ config=”default” autoplay=”off” loop=”off” open_in_ultibox=”off” enable_likes=”off” enable_views=”off” enable_rates=”off” play_in_footer_player=”default” enable_download_button=”on” download_custom_link_enable=”off”]

 

 

دانلود استاندارد ملي -18781 لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال مسلح

دانلود استاندارد ملي 18781 لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال مسلح

استاندارد ملي 18781 پلاستيکها-لوله هاي پلي اتيلن pe کاروگيت تقويت شده با فولاد

روتنگران پارسه اولين شرکت دريافت کننده استاندارد ملي 18781

 

کارخانه لوله کاروگیت لوله کاروگیت

 

 

گروه تولیدی روتنگران پارسه بزرگترین تولید کننده لوله کاروگیت مسلح اسپیرال

 

[masterslider alias=”carogit-pipe”]

 

مشخصات فنی لوله کاروگیت اسپیرال مسلح:

لوله کاروگیت اسپیرال مسلح HDPE همراه با نوار فولادی تعبیه شده در داخل لوله، مناسب برای مصارف فاضلابی، خطوط زهکشی زیرزمینی، جمع آوری و انتقال پساب ناشی از بارندگی های سنگین و خطوط تهویه است و براساس استاندارد ISIRI 18781 و ASTM-F 2435 تولید می گردد. لوله اسپیرال ساختاری کاروگیتی در بیرون لوله و ساختاری صاف در داخل لوله دارد که با پروفیلی امگا-شکل از جنس استیل گالوانیزه استحکام لوله را تقویت میکند و کاملا در دیواره لوله جاگذاری میشود. اتصال این لوله ها میتواند با جوش اکسترودری و تسمه های الکتروفیوژنی صورت گیرد.

 

طبقه بندی مقاومت حلقوی مطابق با EN ISO 99692008:

  • CLASS A: 8KN/m2 برابر با SN 8
  • CLASS B: 12KN/m2 برابر با SN 12
  • CLASS C: 16KN/m2 برابر با SN 16

 

لوله کاروگیت اسپیرال مسلح روتنگران پارسه

درحال حاضرگروه تولیدی روتنگران پارسه قادر است لوله های پنج لایه کاروگیت اسپیرال مسلح را در سایزهای600mm-800mm-1000mm-1200mm-1400mm-1600mm-1800mm-2000mm-2200mm-2400mm براساس استاندارد ملی ایران 18781 ISIR و مطابق با استاندارد بین المللی ASTM F2435 عرضه نماید. همچنین ساخت اتصالات پلی اتیلن (سه راه – زانو- چهارراه- کاپلرهای اتصال) از جمله خدماتی است که به مشتریان ارائه می گردد.

دستگاه تولید لوله کاروگیت اسپیرال مسلح

دستگاه تولید لوله کاروگیت اسپیرال مسلح

 

 

ساختار لوله کاروگیت:

از انجایی که لوله های دوجداره پلی اتیلن دارای زبری هیدرولیکی کمتری نسبت به سایر لوله ها هستند این لوله ها را میتوان از طریق انتخاب لوله ها با سایز کوچکتر بهینه سازی کردو بنابراین هزینه های کلی مربوط به پروژه کاهش میابد. سطح داخلی لوله ها صاف است و بنابراین ذرات سیستم به سطح لوله نمی چسبند. لوله های کاروگیت پلی اتیلن در طول زمان تحت تاثیر حرکات زمین قرار نمیگیرند و تغییر شکل نمیدهند زیرا این لوله ها بسیار انعطاف پذیر هستند.

مزایای و ویژگی های لوله های دوجداره کاروگیت:

  • لوله های کاروگیت پلی اتیلن بسیار مقاوم دربرابر خوردگی هستند زیرا آنها از جنس پلی اتیلن هستند.
  • حداقل زمان براورد شده برای این لوله ها۵۰ سال است اما این لوله ها را میتوان برای بیش از صدسال نیز مورد استفاده قرارداد.
  • چگالی این لوله ها دوجداره بسیار پایین تر از سیمان و چدن است بنابراین نیازبرای استفاده از تجهیزات سنگین به حداقل میرسد.
  • لوله های دوجداره کاروگیت آبهای زیرزمینی و یا خاک را آلوده نمیکنند زیرا این لوله ها در برابر خوردگی مقاوم هستند و در طول زمان سوراخ نمیشوند.
  • این لوله ها در اثر زمین لرزه نمیشکنند.
  • لوله های کاروگیت تولیدی این شرکت با آخرین تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته روز دنیا تولید و عرضه میگردد.
  • لوله های کاروگیت جهت انتقال فاضلابهای صنعتی و شهری پسماندها و همچنین سیالاتی که به صورت آبرو هستند و فشار داخلی آنها 2 بار می باشد کاربرد دارد .
  • برای لایه روبی و تمیز کردن داخل لوله های فاضلاب هر از گاهی داخل لوله ها را واترجت و شستشو می دهند.
  • لوله کاروگیت پلی اتیلن لوله هایی هستند که دارای مقاومت حلقوی و مختلفی هستند. لوله های کاروگیت به روش قالبی و با فشار اکسترودر در قالب تولید میشود. لایه داخلی لوله های کاروگیت به صورت یکپارچه و تزریقی بوده و لایه بیرونی به صورت حلقه های دوار شکل که هر حلقه همدیگر را در روی هم قطع میکنند و به شکل یک حلقه کامل می باشند در حالیکه در لوله های اسپیرال کاروگیت حلقه لوله ها از هم فاصله داشته و به صورت مارپیچ می باشد .
  • لوله های کاروگیت در فشارهای 16 کیلو نیوتن 5/31 کیلونیوتن و 64کیلو نیوتن تولید و عرضه می شود .
  • رنگ داخلی لوله های کاروگیت و اسپیرال معمولا به رنگ روشن تولید میشوند رنگ روشن داخل لوله های کاروگیت این امکان را به پیمانکاران خواهد داد که براحتی داخل لوله را ویدئو متری و یا ویدئو گرافی نمایند.
  • لوله های کاروگیت در شاخه های 6 متری به صورت کوپلردار و بدون کوپلر تولید می شوند.
  • جهت اتصال لوله های کاروگیت به صورت کوپلردار از یک واشر لبه دار که در دور حلقه های روی لوله مهار شده و داخل مادگی کاروگیت نصب می شود.
  • لوله های کاروگیت با مواد پلی اتیلن PE80 , PE100 و گاها با مواد پلی پروپیلن PP تولید می شوند.
  • مقاومت مکانیکی بالا به علت ساختار لوله

 

ساختار لوله دو جداره اسپیرال مسلح

ساختار لوله دو جداره اسپیرال مسلح

 

استانداردهای آزمون لوله کاروگیت:

 

لوله کاروگیت یا لوله پلی اتیلن فاضلابی بر اساس استانداردهای آزمون های لوله های پلی اتیلن دوجداره تولید میگردند که در ریز به بررسی استاندارد های لوله کاروگیت میپردازیم:

آزمون اول: آزمون دانسیته یا چگالی است که برای مواد اولیه از استاندارد ISIRI7175-5 و برای محصول از استاندارد ISIRI9116 استفاده می شود.
آزمون دوم: آزمون شاخص جریان مذاب است که برای مواد اولیه پلی اتیلن از استاندارد ISIRI6980 و برای محصول از استاندارد ISIRI9116 کنترل می شود.
آزمون سوم: آزمون مقاومت حلقوی بلند مدت لوله کاروگیت است که از استانداردهای ISIRI9116 و DIN16961 بررسی می شود.
آزمون چهارم: آزمون مقاومت حلقوی کوتاه مدت لوله پلی اتیلن فاضلابی میباشد که از استاندارد های ISIRI9116 و ISO9969 کنترل می شود.
آزمون پنجم: انعطاف پذیری لوله کاروگیت است که از استانداردهای ISIRI9116 و EN1446 جهت بررسی استفاده می شود.
آزمون ششم: تعیین درصد دوده لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که از استاندارد های ISIRI7175-2 و ISIRI9116 استفاده می شود.
آزمون هفتم: تعیین پراکنش دوده لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که از استاندارد های ISIRI7175-6 و ISIRI9116 کنترل می شود.
آزمون هشتم: آزمون ضربه لوله پلی اتیلن کاروگیت است که از استانداردهای ISIRI9116 و EN744 استفاده می شود.
آزمون نهم: بازگشت حرارتی لوله کاروگیت است که برای تعیین مقدار مجاز این پارامتر از استانداردهای ISIRI9116 و ISIRI7175-3 استفاده می شود.
آزمون دهم: کشش خطی جوش لوله پلی اتیلن فاضلابی است که از استاندارد های ISIRI9116 و EN1979 تعیین می گردد.
آزمون یازدهم: شکل ظاهری لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که از طریق استاندارد ISIRI9116 بررسی می گردد.
آزمون آخر: مربوط به نشانه گذاری لوله های پلی اتیلن است که از استاندارد ISIRI9116 استفاده می کنیم.

 

موارد مهم در خرید لوله کاروگیت

هنگام خرید لوله های کاروگیت ابتدا باید بودجه خود، زمینه مصرفی، نوع لوله کاروگیت مورد نیاز، اندازه و فشار حلقوی لوله های آن را تعیین کنید و سپس اقدام به تحقیق و خرید لوله کاروگیت کنید.
لازم به ذکر است که در حین خرید لوله کاروگیت، صرفا به قیمت لوله کاروگیت توجه نکنید زیرا کیفیت و میزان استحکام نیز از مهم ترین خصوصیاتی است که باید در این لوله ها ببینید.

نکات مهم هنگام خرید لوله های کاروگیت

• اندازه اسمی و فشار اسمی یا همان بار لوله
• زمینه استفاده از لوله کاروگیت از جمله آبرسانی، دیواره چاه، آبیاری، انتقال گاز ها، زهکشی و کاور کابل که هر کدام ابعاد خاص و استانداردی دارند.
• حتما در هنگام خرید لوله های کاروگیت از فروشنده سوال کنید وزن هر رشته لوله کارویت چند کیلوگرم می باشد. بسته به وزن هر رشته لوله کاروگیت، قادر خواهید بود که SN لوله یا همان فشار کار را بدانید. برای مثال SN.8 فشار ۳۱٫۵ کیلونیوتن می باشد یا SN.4 فشار۱۶ کیلونیوتن است. این نوع لوله های استاندارد اجباری ۹۱۱۶ را دارند که نشان دهنده این است که می توان به لوله های کاروگیت برای خرید اطمینان داشت چرا که بیشتر ترکیبات سازنده آن ها پلی اتیلن خالص می باشد.

 

جهت محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن میتوانید از نرم اقزار محاسبه گر زنده زیر استفاده کنید.

درخواست قیمت

سبد خرید

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

English
گفتگو در واتساپ